Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2014

JAZZ/French Keys/Spyros Rassias




Ιστορία της τζαζ


Η ορχήστρα της Νέας Ορλεάνης Original Dixieland Jass Band, η πρώτη που ηχογράφησε τζαζ δίσκο το 1917.

Με τον όρο τζαζ αναφερόμαστε στο μουσικό είδος που αποτέλεσε εξέλιξη της λαϊκής αμερικανικής μουσικής κατά τον 19ο αιώνα, με αφρικανικές καταβολές. Περιλαμβάνει αρκετά μουσικά είδη που στηρίχτηκαν σε ένα κοινό σκεπτικό κατασκευής, τον μερικό ή και ολικό αυτοσχεδιασμό.
Γνώρισε σημαντική ανάπτυξη και διεθνή αναγνωρισιμότητα κατά τη δεκαετία του 1920.

Εξάπλωση


Τζαζ ορχήστρα του 1921.
Η διάδοση της τζαζ μουσικής στηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό στη μετανάστευση ή τις περιοδείες πολλών έγχρωμων και μη μουσικών. Οι μουσικοί της Νέας Ορλεάνης είχαν αρχίσει να περιοδεύουν σε ολόκληρη την Αμερική από πολύ νωρίς και σε κάθε τόπο αποτελούσαν ερέθισμα για τους ντόπιους μουσικούς, γεγονός που βοήθησε σημαντικά στην ανάπτυξη και εξέλιξη της τζαζ.

Αυτοσχεδιασμός στη τζαζ

Καταρχάς κάθε επιπέδου μουσικός είναι ικανός για αυτοσχεδιασμό με αποτελέσματα βέβαια ανάλογα του επιπέδου σπουδών και εξάσκησης του. Αυτή η βεβαιότητα είναι και το πρώτο βήμα προσέγγισης στον τζαζ αυτοσχεδιασμό, καθώς συχνά, η ομορφιά και δεξιοτεχνία των εκτελέσεων από τους μεγάλους δημιουργούς της τζαζ, δημιουργεί την αίσθηση ότι πρόκειται για κάτι απρόσιτο σε κάποιον που δεν έχει αυτό το «χάρισμα». Στην πραγματικότητα, το μυστικό που κρύβεται πίσω από όλους τους σημαντικούς μουσικούς που έμειναν στην ιστορία, είναι εκτός από το ταλέντο, η πολύ σκληρή και επίπονη δουλειά επάνω στο μουσικό τους όργανο.
Ο μεγάλος σαξοφωνίστας της Bebop , Τσάρλι Πάρκερ (Charlie Parker 1920-1954) γνωστός και ως Bird, είχε πει ότι πριν αποφασίσει να εμφανιστεί στο ευρύ κοινό, μελετούσε καθημερινά 11 έως 15 ώρες επί 4 ολόκληρα χρόνια. Εάν λοιπόν η μελέτη είναι κάτι απαραίτητο για μουσικούς αυτού του μεγέθους, πόσο μάλλον ισχύει το ίδιο για τον κάθε επίδοξο μουσικό της τζαζ.(πηγή :https://el.wikipedia.org/)



Ο Σπύρος Ρασσιάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη όπου ξεκίνησε και τις μουσικές του σπουδές. Αφού ολοκλήρωσε τον κύκλο κλασσικών σπουδών τόσο στο πιάνο όσο και στα θεωρητικά και αφού ήρθε σε επαφή με διάφορα μουσικά είδη τόσο ελληνικής όσο και ξένης μουσικής, τον κέρδισε τελικά η jazz. Ως υπότροφος του Berklee College of Music στη Βοστώνη ολοκλήρωσε το προπτυχιακό πρόγραμμα με διάφορες διακρίσεις αλλά και σημαντικές συνεργασίες και εμφανίσεις σε φεστιβάλ. Συνέχισε με την υποτροφία “Michel Camilo” από το ίδιο πανεπιστήμιο στο πρόγραμμα Master ενώ ταυτόχρονα εργάστηκε στο πανεπιστήμιο ως graduate assistant. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του έπαιξε επί σκηνής και μαθήτευσε με θρύλους της jazz αλλά και γενικότερα της σύγχρονης παγκόσμιας μουσικής όπως ο Victor Wooten, ο Laszlo Gardony, o Perico Sambeat, o Diego El Cigala, o Αbraham Laboriel, o Jerry Bergonzi, η Joanne Brackeen, ο Alain Perez, ο Ray Santisi και ο Danilo Perez. Ηχογράφησε πρωτότυπη μουσική με πολλούς καλλιτέχνες και δύο από τους δίσκους που συμμετέχει θα κυκλοφορήσουν σύντομα. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 2013 με το όραμα να δημιουργήσει το μοναδικό jazz club της Θεσσαλονίκης και να μεταλαμπαδεύσει την αγάπη του για τη jazz μουσική στο φιλόμουσο κοινό της Θεσσαλονίκης. 








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου